What to do?

Hur ska jag göra?
Hur gör man när man, mot sin vilja, möter människor
i sin vardag som är så negativa så man nästan blir lite smittad själv?
En del har sån stark negativitet över sig så det inte är klokt!
Och det är inte lätt att vara i närheten av dom utan att själv
bli på lite dåligt humör. Men det värsta är att jag inte kan sluta
tänka på dom här sjukt störande typerna.
Dom gör mig så irriterad så jag tänker på dom hela tiden!
NI STJÄL MIN ENERGI OCH JAG VET INTE HUR JAG SKA FÅ
ER LÅNGT LÅNGT BORT FRÅN MINA TANKAR!

Allt för er är negativt. Och ni har inget emot att sprida
er negativa anda omkring er heller. Nej nej.
Alla ska få känna av er äckliga energi.
Okej, allt för er kanske är skit - vad vet jag.
Att vakna, är dåligt, att sova är dåligt, allt nytt är dåligt,
att vara "tvungen" att laga mat är dåligt, livet är dåligt,
vädret är dåligt, allt är dåligt, dåligt, dåligt.
Det finns inget som är bra nog för er...bortskämda oansvariga..?
Nej, jag vet inte vad ni har för problem men sluta, snälla,
sprida allt dåligt vidare. Ni lyckas göra mig irriterad som fan!
Hur kan precis ALLT vara så jobbigt?
Hur kan man se negativt på ALLT ALLT ALLT!?
Tankens makt är större än ni kan ana.
"Det går inte, det är omöjligt för mig...bla bla bla skit skit skit"
JA om man tänker så så är det självklart att det blir omöjligt och svårt
utav bara helvete för just DIG.
Allt är inte så komplicerat som man kan tro, det mesta är lättare än vi tror.
D e t  b l i r  v a d  m a n  g ö r  d e t  t i l l  .

SE, nu sitter jag här och slår på tangenterna hårdare än vanligt och
hoppas på att budskapet ska komma fram lite lättare då.

Hur ska jag göra för att slippa tänka på dessa människor?
(Det är NU jag behöver smarta svar från er alla 70 läsare. Kom igen!)
Det är människor som finns i min vardag som jag inte kan
bli av med hur jag än vill.
För jag vill inte längre tänka på dom. Jag orkar inte.
Dom suger musten ur mig och det är inte okej!
Jag vill inte bli som dom.

Får hålla andan när jag stöter på dom.

Ni får ju tänka på att jag är havande och mina känslor kanske
är lite mer ur balans än vanligt. Okej?
Jag får ha mina utbrott om jag behöver det.
Vi är överens.

(Sen måste jag väl inte skriva att klart nästan alla klagar på nånting
varje dag, har något negativt att komma med, att alla (iaf jag) har sina dåliga
dagar då allt känns skit... jag måste väl inte skriva det? Det fattar ni ju själva
att alla, inte jag i af, inte alltid är på topp, men ni förstår vad jag menar?
En del människor ser ju bara negativt i allt så när dom säger något positivt
så blir man chockad...men det hade jag inte behövt skriva, för ni fattar ju själva)

Kommentarer
Postat av: Peka

Har du tänkt på att vissa kanske skriver/sitter mer vid datorn när dom inte mår bra, kanske vill ha nån att beklaga sig för. Men när den mår bra istället inte sitter vid datorn och lever och har det bra istället?

Att det bra bara inte syns på datorn?

Jag vet att jag är sån.

Är jag glad gör jag annat än sitter vid datorn. Mår jag inte bra och är sur så gömmer jag mig framför datorn.

Har du tänkt på det :P

2011-11-30 @ 11:13:04
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv: Ja men då är det ofta vissa mår dåligt och beklagar sig för allt och sällan gör annat än att sitta vid datorn :) Så brukar jag träffa folk utanför datorn också, haha!

Hur som helst gillar inte jag när vissa bara sprider negativ energi omkring sig.

2011-11-30 @ 11:22:34
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: mamma

Jo, de är jobbiga de där energitjuvarna, försöka ge lite råd...kanske göra en motfråga till en sån person som tex klagar över hur jobbigt det är att laga mat, fråga kanske att "på vilket sätt är det jobbigt" eller "varför gör du det då" äh jag vet inte, skit i dom prata om nåt helt annat ...kraaaam jag älkar dig

2011-11-30 @ 12:17:58
Postat av: Lisa

sv: men jag tycker också det är jobbigt och inte så himla kul att laga mat tex, men jag orkar inte gnälla om det var och varannan dag. Det är bara att laga maten, en del saker måste man ju göra i det vuxna livet helt enkelt :) love you toooo

2011-12-01 @ 09:58:30
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: elin

man måste stänga av ibland, sen gäller det att försöka att inte få dåligt samvete :-) det finns de som aldrig är nöjda med nåt, låt dem gnälla men låt det inte påverka dig :-) lycka till me bejjan!

2011-12-01 @ 17:54:06
Postat av: Lisa

sv: Ja..de är nog så man får göra. men varför skulle jag få dåligt samvete? :)

2011-12-02 @ 10:30:39
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0