Jag kunde inte sova

Hej å hå!
Jag har sovit gott...när jag väl kunde somna!
Innan 23 låg jag i sängen, kände mig sova-trött och
trodde jag skulle somna snabbt som vanligt. Jo tjena!

Bebisen hade varit rätt så lugn under dagen och jag var
lite, lite orolig för jag hade ansträngt mig mer än vanligt
igår och tänkte att det blivit nått knas. Men lillisen började
sprattla massor i magen och jag blev glad och det var mysigt
när han/hon rörde sig så mycket. Där låg jag i mörkret,
kunde bara le och kände mig som världens lyckligaste.
Jag började fantisera om våran bebis, hur han/hon kommer se ut,
vara och allt möjligt som får plats däremellan.
Jag började tänka på mitt framtida jobb och blev så exalterad.
Jag tänkte bara på massa roliga saker och då vart det omöjligt
för mig att somna. Annars när jag inte kan somna är det för att
jag tänker på tråkiga saker. Jag vart så uppspelt och kände mig
inte ett dugg trött. Klockan tickade på...
Jag gick typ 10 ggr (helt allvarligt alltså) på toa och pissade under nattens gång.
Jag försökte verkligen somna flera gånger.
Jag försökte slå av hjärnan men det gick inte.
Hjärnan gick på högvarv. Allt jag tänkte på var så himla kul.
Jag kunde inte ligga bekvämt.
Gick upp och åt (?) yoghurt och flingor vid 2 tiden, inte ett dugg trött.
Jag svamlade runt i köket och pratade för mig själv.
Försökte sova.
Gick inte.
Jag gick till soffan för det gick inte alls att ligga bekvämt i sängen.
Så har jag gjort några gånger förut och det har funkat.
Och det gjorde det även denna gång.
Så vid halv 4 kanske, så somnade jag.
Jag fattar inte hur jag kunde vara så pigg, eller kanske övertrött?
Speciellt med tanke på hur tidigt jag lagt mig den senaste tiden.

Till kommande natt hoppas jag på att få somna gott när det inte
blev så många timmars sömn inatt.
Och jag ska försöka tänka på allt roligt i livet under dagen istället, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0