Kolik

Hej alla balla!
Torsdag imorgon och det betyder att jag är ledig, så skönt!
Men åter till arbetet på fredag för att jobba ytterligare en helg.

Varje natt när jag går upp och pinkar så är jag ju rätt så trött.
Man bah, ååååh, måste jag?
Jo, det måste jag.
Man går ibland så gott som i sömnen.
När jag kliver upp så brukar jag, i all min skräck tänka att om
inte allt för länge när jag vaknar om nätterna så ska en baby skrika
till på köpet också! Inte nog med att man är svinigt trött och bara
vill sova på natten så ska barnet vråla också.
Men det har väl också sin charm? Jo, vi säger så.
Jag förbereder mig redan på lite sånt där som är ganska självklart med en bebis.
Allt kommer bli hemskt, jag kommer bara vara trött, trött, trött, ful och äcklig.
Det enda som kommer hålla min hjärna vid liv är våran älskade skrikande baby
som jag antagligen kommer älska ännu mera då än vad jag gör nu.
Man ska förbereda sig för det värsta.
Jag förväntar mig ett multihandikappat barn med kolik.

Nä, hoff, jag skulle ju sluta tänka på det här sättet.
Ni kanske tycker jag är negativ men jag tycker att jag är realistisk.
You never know.

Sen efter förlossningen då...
AAAAAAAAAAAJ!
Murran kommer väl se ut som ett bombat krigsfält eller nått?
För att inte tala om hur det kommer kännas?
Blääää jag sitter och grimarserar (hur stava?) av blotta tanken.
Aj aj aj aj aj.
Jag är inte speciellt rädd för självaste förlossningen, jag är rädd för hur det
kommer kännas efteråt. Fy fan, snacka om att plåga sig själv.

Jag ångrar att jag inte tränat och motionerat mer tidigare i mitt liv.
Jag ångrar att jag varit jäkligt slö under den här graviditeten.
Just för att det är en riktig belastning för kroppen.
Jag har blivit så tung och väger mycket mer, jag hade mått bättre av
att vara lite tränad. Helt klart. Jag vore röra på mig mer nu så
mycket som jag orkar. V-o-r-e. Kommer jag göra det.......? Ha-ha !
Jag tror att det är en fördel att vara lite fit i grunden inför en förlossning.
Jag tror tiden efter också blir lättare om man är det.
Men-vad-vet-väl-jag.



Kommentarer
Postat av: Peka

Jag hade inte så jäkla ont i muttan efteråt.. Visst var det ömt och inte kunde man röra där för mycket (när man vart på toa tänker jag på alltså ;)

Men foglossningen gjorde ondare!

Och man ska INTE vara där nera å känna huvva.. det drar ihop sig sen och blir typ som innan för dom flesta :)

2011-10-19 @ 20:50:04
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sv: Hahaha okej, hoff, är ju livrädd för det där efteråt. Jag tror inte ens jag kommer kolla dit ner förrän lååååååångt efteråt! Blääää :D

2011-10-19 @ 22:09:10
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Nina

Alla är olika.. Bm kan hjälpa såman inte spricker såmkt. Men ontgöre!

2011-10-20 @ 10:14:54
URL: http://ninavonkork.blogg.se/
Postat av: lisa

sv: Hur kan bm hjälpa så man inte spricker så mkt???

2011-10-20 @ 10:36:53
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: lotta

Dom kanske klipper upp dig istället innan det är dags haha :p

2011-10-20 @ 11:23:24
URL: http://hellete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0