Mandariner, clementiner...

Köpte mandariner idag. Eller ursäkta dom hette...öööh..
Något annat, jag kom ihåg det tidigare men nu minns jag inte mer.
Men jag säger mandariner ändå.
Hur som hellst.
Alltid när jag köper mandariner så brukar dom vara torra och smaklösa.
Jag äääälskar mandariner men då ska dom vara rätt så sura och saftiga.
Ju surare desto godare enligt mig.
Runt juletider äter jag svinmycket mandisar för då är dom alltid perfekta.
Köper det sällan annars just för att jag alltid lyckas plocka smaklösa och osura.
Men idag chansade jag och fick mig svinsmarriga mandariner hem!
Gissa om jag blev lycklig och klämde i mig 3stycken påengång?
Gott som tusan.
Ibland lyckas man ha tur med dom där små rackarna.

Så här skalar jag nästan alltid mandariner/apelsiner.
Det är en ovana jag har och gör det automatiskt.
Elefant eller kuk? Vad tycker ni?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0