En dröm.

Hej, jag är hemma på lunch.
Nu har jag köpt mer mandariner som egentligen heter satsumas,
eller något i den stilen.
Jag är så himla irriterad över att blogg-appen inte fungerar!!!
Det går att logga in, skriva inlägg, lägga in bilder men sen går det
inte att publicera. Tydligen är det inte så bara för mig. Är det så
för alla eller bara endel? Men men, jag ska väl överleva det med.

Inatt drömde jag att jag mommo och moffa var i Siikavuopio och skulle på
älgjakt. Moffa körde båten som en dåre och jag höll på att flyga av.
När vi kom fram så fanns mommo också med. Hon hade bössan i handen
och vi såg massa ripor, jag sa till mommo att hon skulle skjuta dom,
hon tänkte just göra det så såg jag en fin, ståtlig älgko i buskarna som
kom närmare oss, mommo gav mig bössan och sa att jag skulle skjuta den.
Jag satte första skottet rakt i bogen, älgen började tappa balansen,
jag sköt igen på nästan samma ställe och sen två skott till för att försökra mig om att
den var död, för den var så nära så jag ville inte att den skulle kliva upp och skada
nån av oss. Det roliga med drömmen var att i verkligheten så har mommo alltid
sagt att det är jag som skjuter om vi stöter på en älg. I drömmen hade
jag mommos bössa. Den såg ut precis som den gör i verkligheten och den
funkade också precis så som den gör i det verkliga livet.
Känslorna i drömmen går inte att beskriva.
Fan mommo, varför fick du inte stanna kvar här med oss?
Jag vill att du kommer tillbaka, jag saknar dig så.




Älskade mommo.
Du är så saknad.


Kommentarer
Postat av: Eve

Jag kan inte fatta att hon verkligen är borta. Borta för evigt. Det går inte in i min skalle helt enkelt!

2011-10-10 @ 11:30:08
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: mamma

ååå vilken härlig dröm...fick nästan tårar i ögonen ...kan förstå din känsla i drömmen, o sen kanske bli arg när du vaknar....ja den lilla gumman är saknad...vettu...igår när vi kom fr å hämta båten fr Siikavuopio, så hittade moffa en snus prilla på golvet...använd :-O :ö)) jag sa att mommen har vart o tappa snus...konstigt egentligen, den var ju mitt på golvet, nära källar luckan!!! Hon har tamme-f..varit där;o)

2011-10-10 @ 12:07:24
Postat av: Lisa

Jaa, det är så kul att i af få drömma om henne...

Är det sant? Haha vad roligt, hon är ju inte den som är pedant precis :)

Att dom inte har snus i himmelen! Hon var tvungen att gå hem en sväng för att få sitt snus. Lilla mommo..

2011-10-10 @ 17:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0