Strunt saker

Hejhejhejhejhejhejhej.
Jag är proppmätt.
Fetknopp.
Roligt ord.

Jag skulle vilja skriva lite om hur det gick till när jag blev gravid,
muhahaha, skoja bara. Men när jag fick veta att jag hade en bulle
i ugnen och tiden fram tills nu.

Det var såhär att jag klämde på mina bröst och kände att dom
har fan i mig växt, tänkte jag. Dom kändes lite maffigare än vanligt.
Det vill säga, dom kändes, jag som i vanliga fall är bröstlös.
Jag lät det gå nån vecka för att se om det verkligen stämde.
Väntade på blodbadet, som aldrig verkade komma och jag är den som
aldrig håller reda på exakt när jag blöder osv. Så det var lite svårt att veta
exakt när det skulle komma. Jag beslutade mig för att göra ett gravtest.
Eller två stycken t om. Båda visade att jag väntade barn. 17 maj tror jag
närmare bestämt att jag gjorde testet.
Det kändes så overkligt, det var inte helt planerat heller, men en glad överraskning!
Minst sagt. Och det var helt självklart att vi skulle behålla det.

Sommaren gick, jag mådde illa om morgonen, gick upp några kilo.
Jag hade snusat i 9 år och för mig är det en självklarhet att man slutar
när man väntar barn. Jag erkänner dock att jag snusade klart min,
nästan fulla dosa innan jag sa hej då till mitt älskade, goda snus.
Så dagen efter var jag snusfri. Första veckorna var ett helvete utan snus.
Sjukt vilken abstinens man kan ha alltså! Det bara kliade i fingrarna,
händerna och hela kroppen ibland. Men det gick över så småningom och
jag tog aldrig en snus för att stilla begäret. Däremot snusar jag än idag
nikotinfria snusar. Planen är att jag ska sluta med det också tids nog men
än sålänge behöver jag eftermaten-snusen, morgon-snusen, natt-snusen osv...
Det är grejen att sätta in något under läppen. Min plan är att aldrig börja snusa
igen då jag vet vilket helvete det är att sluta. Skulle jag ta en snus igen så
skulle jag vara fast, jag vet hur sjuuuuuuuuuk jävla gott det är. Jag älskar snus.
Ettan portion i mitt hjärta.

Jag har svårt att förstå dom blivande mammor som röker, snusar, dricker eller
gör ännu värre saker som kan skada barnet i magen.
Förr, när man inte visste alla risker, det är ju en sak, dom visste ju inte riktigt
hur farligt det faktiskt kunde vara för barnet att göra diverse saker.
Men lever man i 2011 så är det inte någon jäkel som inte vet om riskerna
med att göra diverse grejer. Jag tycker att det är fel och jävligt dumt att riskera
barnets hälsa, men alla väljer ju själva vad och hur man
gör men jag skulle inte ens dricka mig
ett glas vin nu, till vilken nytta lixom?
Men som sagt, alla gör som dom vill, man ska inte lägga sig i.
Men min åsikt är den att det är dumt och onödigt.

Nu skulle jag ju inte skriva om de men så blir det ibland.
Nu har jag tyvärr inte tid att skriva ÄNNU mer för jag ska dra iväg.
Tja!

Jag imorse:


Man kan inte alltid vara snygg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0