Dåligt samvete.

Idag kom min äldsta syster och hämtade Charlie vid 7 tiden.
Jag somnade lite tidigare igår men natten var skit!
Mina torra händer har förvandlats till eksem och har kliat hela natten
utav bara helvete! Hittade bara en salva som inte hjälpte så mycket.
Men nu vet jag att lillsyrran har med sig den bästa salvan så inatt kommer
inte mina händer få störa min sömn.
Jag var helt slut imorse. Ögonen ville inte riktigt öppnas.
Jag myste med gossen så gott jag orkade och tänkte bara vila en sväng.
Men det blev ca 2 timmars extra sömn och jag har dåligt samvete.
Jag hann inte morognmysa mycket med min prins och när jag steg upp var
det dags för hans lill-vila. Sen kommer han sova flera timmar som vanligt på
dagen och jag kommer inte träffa honom så mycket. Jag vet att man "får"
vila och behöver det. Men jag får dåligt samvete ändå.
Känner mig inte som en bra mamma när jag är så trött så jag inte
orkar hålla ögonen öppna och kolla på min sjukligt glada son.
Måste sova tidigare ikväll så jag orkar vara en bra mamma.

Nu börjar jag längta hem till lägenheten så allt blir som vanligt, våra vanliga rutiner.
Då hinner jag vara med min son så mycket jag vill! Och hela tiden!
Visst, det är verkligen jätteskönt att han hela tiden får vara i nåns famn
medans jag gör sånt jag måste göra. Och det är roligt att vara här
med alla såklart.
Men i stan funkar allt toppen fast vi är själva.
Vi har fått rull på vardagen och allt funkar så lätt.
Jag trivs med att vara hemma med min lilla sparv och längtar
lite i smyg tills det bara är jag och han igen ♥
Fast jag kommer sakna att ha massa folk omkring mig då.
Men det tar vi då.

Nåååååå. Hittade en lite äldre bild på Charlie.
Fan vad han har blivit stor, bra, ännu mera ångest.
Här hade han nog inte börjat gå upp i vikt ännu min lilla lilla trollbebis ♥




Kommentarer
Postat av: Linda

Ellen hade eksem på benen förra vintern som tillslut va så hemska att de knappt fanns hud. Inte en enda salva hjälpte som hon fick utskrivet, men tillslut skrev dom ut en som heter Emovat. Allt försvann på 2 dar. Be få den utskriven!

2012-04-13 @ 13:09:38
Postat av: Nina

Men nu fick jag morgonmysa med honom och han skrattade faktiskt så var fan inte ledsen för tjalles skull:) om han inte skrattade av nervositet

2012-04-13 @ 21:06:07
Postat av: Lisa m

sv linda: Ja, det minns jag. Jag har ju en salva som funkar prima, kanske får be om den salvan om jag ids ta mig till läkarn nångång.



sv nina: Nä, jag vet ju att han har det minst lika bra med er som med mig... men du veeeet hur det är :) Tiden har redan gått så snabbt sen han föddes och jag vill ha massa massa tid med han :D

2012-04-16 @ 20:31:17
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Lisa m

sv linda: Ja, det minns jag. Jag har ju en salva som funkar prima, kanske får be om den salvan om jag ids ta mig till läkarn nångång.



sv nina: Nä, jag vet ju att han har det minst lika bra med er som med mig... men du veeeet hur det är :) Tiden har redan gått så snabbt sen han föddes och jag vill ha massa massa tid med han :D

2012-04-16 @ 20:31:25
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0