Tankar.

En riktigt skön dag fick vi idag.
Solen har varit framme hela helgen men det har varit några minus, lite blåst och kyligt men idag kunde man ta bort jackan. Riktigt påsk väder som det ska vara. Synd att jag varit på dåligt humör halva dagen. Grrrr! Det ångrar jag. Onödigt. Men men ibland blir det så fast solen värmer så gott. Det kommer fler dagar och jag ska hålla tillbaka och inte tjura för onödiga strunt saker. Men det var en bra dag ändå. Ska dock se till att humöret är bättre imorgon fast kanske himlen är grå.

För några dagar sen hade jag ett sånt lyckorus. Jag höll på att fälla glädjetårar hela den dagen för jag kände en så enorm lycka för allt i livet. Och som ett barn till en alkoholist blir man då livrädd. Man blir rädd för att man vet hur snabbt lyckan kan vända, det gör den alltid när man lever med en alkoholist. Det är en ond cirkel som går runt, runt, runt. Det är längesen pappa fanns med i våran familj på det vanliga sättet men en del ränder går inte helt ut. Direkt när jag är så där löjligt lycklig blir jag orolig. Det är på något sätt tryggt att det händer lite dåligt runt omkring, så var det ju alltid förut.

Efter att mommo gick bort har jag även insett hur skört livet är. Hur snabbt någon kan lämna en. När jag var liten var jag varje kväll rädd att någon i min närhet skulle dö. Ständig kvälls ångest.Den känslan har kommit tillbaka nu efter att mommo lämnade oss. Nu igen har jag svårt att somna, jag är rädd. Något kan hända. När som helst. Jag vill inte få ångest för det men jag kan inte riktigt kontrollera det.

Ibland blir jag helt förkrossad. Jag känner mig ibland så trasig inombords så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det räcker med några dåliga tankar så är jag tillbaka i det förflutna och blir ledsen. Väntar på att tiden ska läka några sår som nog aldrig kommer bli helt läkta, men dom kommer förhoppningsvis inte vara öppna köttsår resten av livet. Ärren kommer finnas kvar och jag kommer minnas det som varit. Men jag har bestämt att det här inte ska vara något jag gråter för varje dag. Nångång behöver jag gråta ut men det har blivit mer sällan och ska bli ännu färre gånger i framtiden. Jag är i en läkningsprocess som kommer ta tid. En dag i taget men det ska bli bättre. Jag har valt att leva med det och det ska glömmas.
Älska, glömma och förlåta. Så är det men det går inte lika snabbt som jag vill att det ska gå. Men det ska gå! Det kommer ta tid och jag hoppas du håller ut, för det blir bättre. Jag lovar dig det om du också lovar mig. Jag vill bara att det ska bli bra.

Nu skriver jag massa konstigt och ni fattar nog ingenting. Jag behövde bara lätta på trycket. Snart lite bilder om appen vill. Tja!


Kommentarer
Postat av: åsaÅskåda

Jag beundrar dig, och hur jävla stark du är lisa. tiden läker kanske inte alla sår men med tiden blir det kanske lättare att handskas och leva med det. eller vad vet jag egentligen. men det jag ville säga var att du är stark! :) kram

2012-04-09 @ 09:57:04
Postat av: Åsa

jag kommenterade här tidigare men det började tjorva så jag vet inte om det kom fram. men iallafall, du är så otroligt stark Lisa! :) tiden läker nog inte alla sår men med tiden blir det kanske lättare att handskas och leva med det. eller vad vet jag egentligen.. Men det jag ville säga var att du är så himla stark :) kram!

2012-04-09 @ 10:07:31
Postat av: Åsa

Haha Nu ser jag att den hade kommit fram trots allt. Äh vad allt ska tjorva :) sorry!

2012-04-09 @ 10:11:01
Postat av: Lisa m

Sv: Tack Åsa, vad kul att höra att du ser på mig på det sättet :) Då undrar jag varför du tycker det? Haha, alltså, på vilket sätt framgår det? Och det är nog så som du säger, att det blir lättare att leva med. Kram!



Och det gör inget, inte ditt fel att det tjorvar :D

2012-04-11 @ 16:54:06
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Starkt av dig framför allt att skriva det här och våga lämna ut dig på det sättet och visa dig sårbar. Det är starkt gjort tycker jag :) det ska du ha en eloge för

2012-04-11 @ 19:07:14
Postat av: Lisa

Sv: Jahaja :) Ja men jag skulle känna mig så falsk om jag enabart skrev om lyckliga stunder i livet och så är jag inte rädd att visa mina känslor :)

2012-04-12 @ 20:02:59
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0