Hmm...

Tjabba.
Ikväll bör jag lägga mig lite tidigare än dom senaste dagarna.
Idag har jag vart såå trött. Somna vid tolv och sen vakna vid 7 tiden är
för lite sömn för den här prinsessan :p

Först somnade jag med gossen på sin första 1 timmes vila och sov
med honom. Sen när jag sövde honom ute efter prompen la jag en dalja
i en snöhög på gården, läste annonsbladet, hunden låg bredvid och värmde mig,
Charlie sov i risslan och sen somnade jag också och det var en riktigt härlig
tupplur måste jag säga. Jag förstår verkligen varför ungar sover så gott
ute, det är verkligen härligt. Jag vaknade av att jag drömde att jag och storsyrran
gick en utbildning och satt och pratade och svamlade på lektionen så sa
läraren att ALLA måste vara tysta och LYSSNA om man ville vara där.
Då väckte den där jäkla magistern mig.
 
Så nä hörrni. Dags för mig att sluta lägga mig så sent om jag vill
vara en pigg mamma. Men tiden springer ju bara iväg hela jävla tiden.
Till mitt försvar dårå.

På tal om något helt annat.
Jag funderar på att lägga ner bloggen helt eller bara skriva helt för mig själv.
För jag är sån som måste skriva av mig om mina tankar.
Det behöver passera i text för att jag ska kunna sila ut det från hjärnan.
Jag funderar på att stänga bloggen för att det är ju en del som läser,
jag vet inte vilka och jag vet inte hur ni ser på mig, ni som inte riktigt känner mig.
För jag tycker själv att jag skriver dåligt och är dålig på att formulera mig
så att det jag verkligen menar kanske inte kommer fram i texterna.

Sen är jag många gånger oseriös och skämtar och endel kanske tar det på allvar.
Just för att jag skriver så dåligt så kanske det inte kommer fram.
Jag är lite rädd för hur jag framstår här i bloggen.
Jag vet, jag väljer ju själv exakt vad jag skriver och det är såklart
tuuuusen saker jag inte skriver om här fast jag bloggar varje dag
så är det såklart massa ni inte vet.

Samtidigt som jag tycker det är jättekul att blogga och lägga ut bilder 
så att vem som helst kan läsa och det är så kul med er som kommenterar då och då.
Jag är en person som skiter i vad folk tycker om mig samtidigt som man självklart
allra helst vill bli omtyckt för den jag är. Men som jag skrev tidigare,
jag vet ju inte på hur ni okända ser på mig via bloggen så att säga och det
är lite läskigt. Jag skriver ju om tusen olika saker och blottar ofta mina känslor.
Hur framstår jag här egentligen?

Om jag lägger ut en bild på mig själv skriver jag ju ofta här
är snygga, söta, vackra underbara jag. Jag har börjat skriva så
för att jag själv ska tro på det och det har faktiskt hjälpt.
Samtidigt som jag inte alls tycker det så är det kul att kunna skriva det
för jag vet att det retar folk också.
Jag vill inte heller bara skriva om hur lyyyycklig jag är, jag vill visa att ja, jag
är en människa som oftast är lycklig och mår bra men många gånger har
jag djupa tankar om livet, ångest, mår dåligt över det ena och det andra.
För det är okej att göra det men man måste också rycka upp sig från
det och inte förbli ett offer. Jag skulle känna mig falsk om jag aldrig
skrev om det dåliga. Och man kan inte heller bara skriva om det dåliga
för då blir det för negativt och tråkigt.
Nä, jag får inte fram det jag vill. Jag suger verkligen på det här.
Jag är helt enkelt kluven och då ska man egentligen inte yttra sig.
Så det är lika bra att sluta nu.
Har nästan ingen lust att publicera för att det blev så plottrigt och inget
vettigt kom fram... blaaaa, men jag gör det ändå!

Tack och hej!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Du kan ju lägga lösen på bloggen så ger du bara till dom som du vill ska läsa, i hoppet om att dom inte ska ge den vidare till nån :) det är ju faktiskt lite läskigt, man vet aldrig vem som läser om ens liv.. alla möjliga olika människor.

2012-04-12 @ 21:43:51
Postat av: Lisa

Sv: Ja det är ju så.. Jag har haft lösen en gång och det gillade jag inte. Jag är mer antingen eller. All in eller inget alls :p Jag får se hur jag gör :)

2012-04-12 @ 21:50:32
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja det är som inge kul med lösen.. Hoppas du inte lägger ner för din blogg följer jag slaviskt ;D

2012-04-12 @ 23:33:45
Postat av: tjubanna

Livet är ju en berg-och dalbana som går upp och ner hela tiden. Det är mänskligt att vara lycklig ena stunden och nere nästa, eller? Kul att läsa din blogg och hoppas du fortsätter skriva! Jag känner dig inte alls, så skitsamma vad jag och andra får för bild av dig;-)

2012-04-13 @ 10:58:15
URL: http://tjubanna.blogspot.com/
Postat av: Lisa m

sv åsa: kul att du gör det :)



sv tjubanna: Ja precis, det är ju så. Kul att du gillar min blogg :) Men jag kan ändå inte låta bli att vara lite orolig för hur jag framstår på min blogg, så jag tror jag bestämt mig för att bli ännu mindre Lisa här :)

2012-04-16 @ 20:28:41
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0