Morgon.

Skönt att slippa vakna med sol i ögonen. Ja, jag menar det verkligen.

Mörkt, ruskigt och grått gillar jag :-)
Hösten is the shit!

Halv 4 vaknade Charlie och åt...grrr.. Vad trött jag var! Nää men jag ska inte gnälla för min kille har alltid sovit bra och gör det fortfarande. Är man hungrig så är man :) Vad gör väl de om 100 år?

När började era småttingar sova hela nätter? Hela tiden? Gjorde ni något? Vad gjorde ni?

Jag vet inte om jag har hjärta att inte ge honom mat på natten.. Kanske bara minska på portionen? Det funkade ju i förrgår. Är det mest en vana eller? Vissa nätter tycker jag han är riktigt hungrig.

Nu gnäller min son och det betyder att han är hungrig. Nu blire frulle!


Kommentarer
Postat av: Katja

Louise började sova hela nätter 3 månader gammal. Tilda8-9 mån. Och så lilla ellen som var 3-4 år;-)

2012-08-27 @ 09:34:13
Postat av: Katja igen

Glömde, Lollo gjorde vi inget med. Hon var en sömntuta helt enkelt. Tilda började bra, men vid fem mån började hon strila på natten. Hon stördes av oss, så hon fick eget rum när hon var 8-9 mån. Och då började hon sova hela natten. Ellen ja, Ellen.... Hon sov hos oss och ammade halva nätterna tills hon var tre och ett halvt. Vaknade gjorde hon knappt egentligen.

Svar: Okej... Det vart segare och segare för varje unge! :) T har ju vart ledig med oss i 6 veckor i sommar så första veckorna när hans klocka ringde så stördes Charlie av det, han vaknade och ville äta 2:a ggn då redan. Innan ledigheten stördes han inte alls och nu har han vant sig vid det igen. Är det nån som ska ut ur rummet så får det bli Tony :-) Stördes inte din sömn när Ellen ammade så länge?
mcitalo

2012-08-27 @ 09:37:37
Postat av: Åsa

När jag slutade natt amma så gav jag henne bara vatten och sen tutten. Efter några nätter insåg hon att det inte var någon ide att vakna för hon får bara vatten ändå. Och det funkade klockrent. Men då äter hon ju riktig mat till både lunch och middag. Och gröt morgon och kväll, och välling om hon vaknar jätte tidigt. Så hon klarar sig gott Och väl utan mat på natten :)

Svar: Ahaa, okej... Ja jag märkte ju att Charlie klarar ju sig utan mat om natten. Det är väl kanske mer en vana nu eftersom han ätit hela sitt liv natt som dag.Får se hur jag gör..
mcitalo

2012-08-27 @ 12:13:44
Postat av: Miaa

man klarar lixom att vakna mitt i natten men fy så skönt det är när man för första gången får sova typ 6-7 timmar i sträck, utan att bli väckt en enda gång.
Minns inte när han började sova hela nätterna men med båda kiden gav vi lite vatten när dom vaknade på natten och tillslut sov dom istället :)

2012-08-27 @ 17:40:52
URL: http://actioonradar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0