Dritt.

Hej bloggen.
Jag vet att min blogg är svintråkigt men vafan, that's me.

Idag har vi bara varit hemma. Inte gått ut genom dörren alls. Rätt så skönt faktiskt!

Lillen vaknade redan halv 7 imorse, snaaark. Hans säng står tätt intill våran, närmast mig och jag sover alltid just i kanten = jätte nära mitt barn.

Han har nog varit vaken en stund innan jag vaknade, jag sov som en jävla stock. När han vilar på dagen och sen när han vaknar brukar han ligga kvar i sängen och prata för sig själv och jag gissar att han gör så på morgonen också. Det brukar oftast dröja innan han börjar gnälla..och gråta.

Idag vaknade jag av att han grät. Han grät så där som när han gråtit en stund. Jag måste vart helt jävla borta alltså! Jag tror jag var helt inne i min dröm som var så jävla konstig och jag trodde det var på riktigt. Jag drömde att mamma hade en sköldpadda. Med vingar. Som kunde flyga. Alla tyckte jag var retard som inte visste att sköldpaddor kunde flyga, daaah! Sen skulle vi, massa merta tjejer/kvinnor på middag/spa i happis. Jag var ful och hade sunkiga fula kläder medans alla andra var party fina, skit irriterande! Mamma skulle gå först på spa't. Det började med att hon skulle ta ett varmt bad. Mitt i matsalen där vi andra satt och åt! Så avslappnande... Jag skulle på ikea också och när jag kom fram kom jag på att jag inte hade något att köpa där och hade inga pengar, en lååång resa i onödan. Väl hemma i mtj igen så var jag ensam i huset, nån full gubbe kom med full fart in på våran gård med sökande blick i en orange veteran bil. Jag blev rädd. Plötsligt kom det nån! Jag blev rädd och trodde det var gubben men det var bara mamma och jag sa att hon skrämde mig när jag inte hörde att nån gick in genom dörren. Ja, en lite konstig dröm, precis som det brukar vara.

I allafall! Stackars Charlie som inte riktigt kunde väcka sin mamma. Jag brukar vara rädd att något ska hända mig när jag och Charlie är ensamma. Att jag ska tuppa av eller något. Han kan ju inte göra nått då, vilken panik för honom. Undra vad han skulle tänka. Usch, han hade nog gråtit tills han svimmar om jag dött eller nått. Om nått sånt skulle hända så hoppas jag att nån granne snabbt skulle reagera så lillen inte skulle behöva vara rädd. Fy så hemskt, hoppas det aldrig händer när han är så här liten och inte kan göra något.

Nåja, sen vid 9 somnade vi båda igen och sov säkert 1 och en halv timme. Åt gröt och tog ett bad. Trött blev han igen vid halv 2 och sov till halv 5 och somnade vid 8 idag. En riktig slö dag! Nu kanske jag ska dra och sola, nått kan man ju försöka göra åt sitt fula tryne. Tja!

Så här brukar han ligga och chilla när han är nyvaken, mitt lilla troll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0