Natt.

Jag började lite smått att skriva om förlossningen på datorn men lillen är sjuk (snorig, lite hosta och fått feber idag) och vaknar till lite då och då så jag fortsätter nån kväll när det är lugn och ro.

Jag kanske vore lägga mig nu ifall han kommer vakna fler ggr under natten och få så mkt sömn som möjligt...? Jo, snart.

Sist han var jätte snorig sov vi i soffan en natt. Jag sov sittandes med Charlie i famnen så han också nästan satt upp så att det inte skulle täppas igen och han sov sött hela den natten, faktiskt jag med. Lutade huvudet bakåt och snarkade på. Man gör verkligen vad som helst för sina barn.

Innan han somnade var han så trött och matt. Det gör ont i mammahjärtat när lillen är sjuk. För att erkänna hur töntig jag är så grät jag lite när han ramlade ut från sitt älskade sopskåp (såg lite kul ut faktiskt) medans jag gjorde omma (välling) till honom och han blev mer ledsen än vanligt när han slår sig och då blev jag det med, haha. Så var han samtidigt så ynklig och matt och det kändes i mitt hjärta.

Ja, jag är en tönt som är så jävla känslig så det är pinsamt. God natt!


Kommentarer
Postat av: empan

Haha jag är lika töntig som du då ;)

2012-12-22 @ 06:53:34
Postat av: mamam

älskade hjärtat, vem fasen har lärt oss att det är töntigt att vara känslosam, empatisk? Samhället? Vete 17, men allmänt uppfattas man lite töntig om man är känslosam..fäller en tår av empati eller medkänsla...jag tycker att det är såå härligt med såna människor, man vet att det är människor som bryr sig om varandra...hmm fick nästan tårar i ögonen ..:)

2012-12-27 @ 08:50:34
URL: http://gwm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0