Sova själv.

Vaken för matning, lillen har sovit i sin säng sen jag sövde honom. Så mamman har fått sova helt själv i 160s säng, pappan sover på soffan under veckorna, jag klagar inte :D Men jag har dragit spjälisen nära sängen så jag ändå har nära till min lilla trollunge, så han (jag) inte behöver känna sig ensam.

Jag ska fortsätta med att söva honom i spjälsängen och hoppas på att det fortsätter gå så bra som det gjorde igår. Hur mysigt det än är att ha honom liggandes tätt intill mig så är det bättre att han sover själv. Han gillar att borra in ansiktet under bröstet eller trycker ansiktet mot min kropp och jag är livrädd att han ska kvävas. Usch. Sen tycker jag det är lika bra att börja vänja honom vid det nu redan när han ändå en dag ska lära sig att sova själv. Allra helst hade jag velat ha honom i min säng men här en natt la jag honom en bit ifrån mig med ryggen mot mig. När jag vaknar ligger han tätt bredvid mig och har ansiktet tryckt mot tissen. Det känns bra och lite sorgligt. Jag vill ju inte att han ska känna sig övergiven, buhuhu. Nä, nu när han vaknade visste han att mamma är här :)

Nu ska jag sluta skriva, det blev en enda soppa. En tråkig soppa. Heippa!


Kommentarer
Postat av: Nina

Babylarmet?

2012-02-17 @ 06:31:10
URL: http://ninavonkork.blogg.se/
Postat av: Nina

Babylarmet?

2012-02-17 @ 06:31:29
URL: http://ninavonkork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0