Ärtsoppa-utan köttben, köttbullar och räkor.

Idag har jag lagat ärtsoppa, typ 1000 vuxenpoäng till mig. Jag har aldrig idats göra det eftersom man måste ha ärtorna i vatten ca 12 timmar. Såå jobbigt eller hur? Men det visade sig vara lätt som en plätt (ååh, plättar till hade varit gott) och den smakade helt okej. Har ännu inte ät-ätit, jag väntar på en ostleverans.

Jag gjorde inte efter mommos recept den sista gången jag åt hennes ärtsoppa. Haha, tanten var lite virrig ibland den sista tiden. Hon gjorde ärtsoppan som vanligt. I hade hon även lagt ett köttben, köttbullar och räkor. Haha hoff vad vi skrattade. Men vi åt och det var gott. Men jag skippade köttbullarna och räkorna :-) Jag saknar henne verkligen. Och jag önskar verkligen att hon vore här nu och fick träffa mitt barn. Jag vill ha dig tillbaka hos oss. Älskade toka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0