Ny i världen.

God kväll.
Jag ligger i soffan och väntar på att håret ska torka, jag har badat i badkaret.

När jag sa till min sambo att jag dyker mest hela tiden när jag badar i badkaret verkade han tycka jag är konstig och sa att man inte kan göra det i badkar. Vaddådå? Det är ju kul att dyka. I badkar också. Däremot ser det säkert kul ut när en fullvuxen kvinna dyker i badkaret med röven i vädret ibland som hämtar luft lite då och då som en annan val. Jag gillar att dyka.

Hälsade på en 1 veckas gammal baby (ja +föräldrarna också såklart) idag och hon var sååå liten, så fin och så färsk och go som bara ett nyfött barn kan vara. Ni kan ju förstå att jag blev extra sugen på bebis nu. Charlie såg ut som en jättebebis bredvid lilltösen och jag insåg att han inte är så liten nå mer :(

När Charlie var en nyföding sa alla typ, är dom verkligen SÅ HÄR små? Man bah, jaaa, det fattar ni väl, hur kan ni glömma? Men jag måste erkänna att jag (som ändå haft en nyföding för ca 20 v sen) också blev lite chockad och tyckte bebisen var lite väl liten. Man glömmer så snabbt. Och jag fattade inte heller förut hur folk kunde bli bebis-sjuka. Men nu är jag rätt bekant med den känslan också. Hej bebissjukan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0