Burk Lisa.

Gaaaah!
Jag AVSKYR när min sambo slänger pant. Han sätter det aaaldrig i säcken i skrubben där jag samlar på pant flaskor. Jag blir vansinnig på det här! Han slänger i skräpkorgen, jag plockar upp. Jag brukar spara tills det blir 1 eller 2 stora svarta säckar och varje gång jag pantar blir det ca 200-300:- och dom pengarna åker alltid ner i spargrisen och senast (innan jag snattade från grisen) jag räknade hade jag sparat typ 3000 kronor. Det är bra att ha några extra slantar för ibland blir det fattigt (då jag tog från spargrisen) och då är han minsann glad över mitt sparande av flaskor. Och äntligen har vi (jag) snart fyllt en säck igen. Panten är viktig för mig! // burk lisa


Kommentarer
Postat av: lottapotta

Och inte bara bra för att mätta grisen, you are saving the nature maan!

2012-03-05 @ 07:11:03
URL: http://hellete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0