Mamma längtan.

Jag saknar min mamma.
Jag är så glad över att jag har världens bästa mamma som är så snäll och go. Alltid så fin i sitt hjärta och jag önskar att jag var lite mer som henne på det sättet. Men snart syns vi! Älskade mamma, när du blir gammal kommer jag ta hand om dig så som du tagit hand om mig och mina syskon <3 Pengar var det snålt om men det spelar ingen roll för det viktigaste av allt var din kärlek och värme som vi alltid fått oändligt av. När jag var liten spelade det roll, man ville ha och ha och ha. Men nu när jag är vuxen är jag tacksam över att vi inte fick speciellt mycket -i prylväg men vi fick massa kärlek från våran fina mamma och det värmer mer idag att minnas din kärlek än vad massa onödiga prylar hade gjort. Vad betyder massa saker om man inte får kärlek? Sen när vi fick något vi önskat var du så glad över att du kunde ge oss något, jag minns DIN glädje när du gav oss en fin present men jag minns inte presenten, inte för att presenten var dålig, utan för att du var så lycklig dom gånger du kunde ge oss något vi velat ha. Och du ville alltid att vi skulle få lite saker fast det inte alltid fanns pengar för det, du ville göra oss glada. Men mamma du ska veta att det viktigaste du någonsin gett mig var din kärlek, din tid och att du alltid, alltid alltid har haft och tagit dig tid till oss. Vi var alltid nummer ett för dig och du hade fått vara nummer ett lite oftare. Därför är det nu så underbart att se dig njuta av att du göra saker som DU gillar och mår bra av. Älskar dig mamma, ingen är som du!// din dotter Lisa


Kommentarer
Postat av: lotta

Vad fint och bra skrivet. Och det var verkligen så, vi har alltid fått känna oss älskade av våran underbara Mamma <3

2012-03-04 @ 09:56:15
URL: http://hellete.blogg.se/
Postat av: lisa m

sv: tack lottis <3

2012-03-06 @ 17:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0