Människor.

En del människor gör mig så irriterad. Deras sätt. Bläää jag spyr! Människor i ens närhet som alltid måste visa sig vara bättre än dig. Ointresserad av ditt mående. Måste säga dryga, otrevliga och onödiga saker som inte gör någon nytta. Jag har tålamod ett tag men tillslut orkar jag inte mer, sjunker ner till deras nivå, behandlar dom likadant som dom behandlar mig i hopp om att dom ska se att det inte är så kul att vara på det sättet. Nää istället blir det en ond cirkel som jag stör mig på och har svårt att ta mig ur. Istället tar jag tillslut avstånd från dom och säger hej då, orkar inte med dig mer. Jag är inte den som "börjar" att vara otrevlig och dum, jag är den som tillslut ger igen så dom ska få smaka på sin egen medecin. Helt dumt och onödigt, jag vore bara släppa och skita i energitjuvar med en gång men det är inte alltid så lätt då jag inte låter någon trampa på mig hur länge som helst och ryter hellre tillbaks än att ta mitt förnuft till fånga. Jag fattar inte varför man ska vara dum med människor man bryr sig om? Men som sagt...jag kan bli likadan om någon behandlar mig orättvist en längre tid. Då blir jag också skittaskig.

Tyvärr kommer det bli en blogg-dag med liknande tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0