Borta bra men hemma bäst!

Ja, precis.
Var ju ut igår med ett gäng härliga tjejer och jag hade jättekul och kvällen var bra. Men borta bra, hemma bäst! Partykvällen var skoj men inget går upp mot att vara hemma med familjen :-) Däremot jätteskönt att bara vara Lisa för en stund, jag har saknat mig själv :D Mamma är jag ju alltid vad som än händer men jag tror man måste ladda sina mamma batterier mellan varven genom att göra något bara för sig själv, det tror jag är jätteviktigt. För mig är det i af jätteviktigt att bara få vara vanliga Lisa ibland. Att för en dag, nån/några timmar bara få göra något annat än att "bara" vara en supermorsa som gör allt. Då hinner man sakna sin lilleplutt och man inser ännu mer hur lyckligt lottad man är som har fått äran att vara mamma.

Sen tycker jag det är nyttigt, bra och viktigt att Charlies pappa också får prova på att vara jättelänge ensam med gossen. Jag fick sovmorgon igår, när jag vaknade sövde jag gossen, när han vaknade drog jag på stan så hela dagen igår, kvällen och natten så har T fått ha allt ansvar som jag annars har varje dag när han jobbar. Jag saknade Challe när jag var ute men jag visste att han har det så bra med sin pappa så jag kände ingen stress med att jag var tvungen att åka hem. Jag kunde njuta fullt ut av utekvällen utan att vara det minsta orolig. Och det är jag så glad för, det är precis så jag vill att det ska vara. Det ska kännas tryggt när Charlie är med sin pappa, det ska duga/funka lika bra med pappa för Charlie som det gör med mig. Det gör mig lycklig.

Nu skrev jag för mkt. Hej!


Kommentarer
Postat av: mamma

åå vad härligt att höra ;o) att ni haft kul ute, o att du kunde lita 100 på pappan, slappna av helt ;o)

2012-05-13 @ 16:39:33
Postat av: Lisa m

Sv: Ja det känns bra :)

2012-05-20 @ 20:16:14
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0