Fredagsmyyys.

Ja, skit mysigt. Vekrligen.
Nä men mina killar sover sen nån timme tillbaka.
Lillen vaknade för påtår vid åtta, jag for och handlade.
Pappan skulle söva lillen.

-

När jag kommer tillbaka är det lillen som sövt pappan.
Lillen låg i sängen och pratade med en sovade far. Haha jag tyckte
det var rätt så gulligt. Jag sa "Hej Charlie, har du sövt pappa?"
Så vaknade T, "Han vill ju inte somna" Hahaaa.

Jag gick och satte matvarorna i kylen och när jag kom tillbaka sov lillen också.

Så nu får jag ha en fredagskväll helt själv. Men det gör inget, det är rätt skönt det med.

Nu den här veckan har jag vart såå trött varje morgon så jag knappt kunnat öppna ögonen.
Jobbiga ljus! Jag vill bli trött på kvällen och sova tidigare.


Nu till någon helt annat.
Jag blir så irriterad på bilder som denna:


Måste man tracka på dom smala(re) (nä den andra tjejen är inte tjock) för
att skapa nya ideal här i världen? Ska det bli "fel" att vara smal nu också?
Ska det bara vara okej att ha runda former? Kan inte alla bara få se ut som
dom vill utan att någon idiot kommer på att göra såna här dumma bilder?
Måste det bli "fel" att vara väldigt smal för att det ska bli ok att vara rundare?


Hade det varit tvärtom, att det stod att tjejen med formerna utseénde var "shit"
så hade det ju blivit ett jävla liv! Men nu med den här bilden blir det istället
så jävla positiv respons. Ååå vad bra att man visar att man inte ska vara smal,
det är fult och dumt, en kvinna SKA ha former.
Låt kvinnan själv bestämma hur hon ska se ut.

Jag gillar Blondinbellas kampanj: Size me.




Jag tycker inte att man nödvändigtvis måste vara spinkig och smal men
jag tycker att det också är snyggt! Jag vill vara smal med en tränad kropp.
Men tydligen vill jag inte det allt för mycket för den här fläskröven rör
inte på sig så jäkla mycket :D Jag tycker att Blindinbellas kropp är skitjävla snygg
men jag själv hade inte velat se ut så.




Kommentarer
Postat av: Miaa

Tycker idealen att man ska se ut som en pinne för att vara snygg och modell är helt fel men tycker oxå det är helt fel att göra sånna där bilder. En del kan inte ens gå upp i vikt och människor som är friska och har en sund syn på vikt och mat och vill se ut sådär är det inget fel på heller så varför ska man börja mobba dom istället. Ja iaf har man en sund syn på sin kropp, mat och utan att skada sig själv el. andra och trivs så ska man väll få se ut hur man vill.

2012-05-11 @ 23:44:09
URL: http://actioonradar.blogg.se/
Postat av: Lisa m

SV Miaa: Precis, ska den smala som inte kan gå upp i vikt må dåligt istället för den tjocka som inte kan gå ner? En modell är ju ändå någon som ska bära någons varumärke och det är ju klart dom väljer någon som ser bra ut på det typiska sättet som lockar människor att köpa. Samtidigt som det är kul att man ser på vissa ställen att en modell inte måste vara pinnsmal, men just det där tycker jag är för affärsfolket. Alla vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt på det dom säljer och det tycker inte jag är konstigt :)

2012-05-11 @ 23:53:54
URL: http://mcitalo.blogg.se/
Postat av: Miaa

Ja jag förstår ju en smalare oftast bär upp ett plagg bättre (oxå slipper dom använda lika mycket tyg, hehe ;) Nej jag tycker det är rätt okey att ha en smal kvinna som modell men inte när det går till överdrift och som t.ex det där med cubus jäka skyltpinne eller vad man ska kalla det. Är så less på att alla tänker på pengar och pengar till vilket pris som helst lixom.

2012-05-13 @ 10:44:43
URL: http://actioonradar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0