Intimt!

Här var det dött.
Jag förstår att ni läsare gråtit ögon ur er när ni trillat in här på min sida och sett att det stått stilla här sen igår? Imorse?

Helt otroligt att jag kom ihåg att gå på efterkontrollen idag. Jag är impad av mig själv.

Det gick bra att spreta med benen på den trevliga gynstolen. Jag låssades att jag var hos tandläkaren. Asså, som att det inte var nån big deal. Inte som att jag låg och gapade och sa aaaaa.

(Okej, ni som är känsliga och tycker att man inte ska prata/skriva om vissa saker kan sluta läsa NU. För nu blir det intimt!)

Jag (eller bm) satte in en spiral i min..ja ni vet vad. (Kan inte käka p-piller, jag blir dum i huvudet av dom) Jag trodde det skulle göra ont men jag kände inget alls. Allt såg prima ut och hon sa att man aldrig hade kunnat tro att jag fött barn! Fast det kanske dom bara säger för att man inte ska vara ledsen? Haha! Men jag tänker ta åt mig för det känns så också :p

Detta var jag väldigt orolig över när jag väntade Charlie. Jag trodde det skulle se ut som ett köttstycke där nere och att det skulle bli ett stort....tomrum. Eller nått i den stilen. Att allt bara skulle vara..sönder. Jag är glad över att allt är som vanligt! För det trodde jag aldrig innan att det skulle bli. Det var många dåliga saker jag väntade mig med att få barn men jag kan säga att jag blivit positivt överraskad mest hela tiden.

Har bara 2 kg kvar tills jag är i samma vikt som på inskrivningen på mvc. Hade redan då gått upp 2 kg men det känns bra! (Så egentligen 4 kg kvar till det jag vägde innan) Hon (bm) var imponerad över alla "resultaten".

Man brukar väl säga att det tar ungefär lika lång tid för kroppen att återställa sig som det tog för den att bli så som den blir efter en graviditet. Det har snart gått 4 månader sen jag födde vårat barn så jag känner mig helnöjd över hur bra min kropp har läkt och dragit ihop sig. Det hade jag verkligen inte väntat mig. Jag har ju inte heller ansträngt mig desto mer. Ni ser ju t ex hur bra jag äter :p Gottegrisen nummer ett.

Sådärja, då har jag inte bara blottat mig för bm idag utan för alla ni som läser också. Mohahaha!

Så har jag städat idag och det är sååå skönt att inte ha svinstia.

Jag avslutar med en bild på min lilla kille som kollade tv med sin pappa och inte somnade förrän nio denna afton. Han måste ha varit sjukt övertrött för han har nästan inte sovit alls på dagen.


Kommentarer
Postat av: Julia

Skönt att allt var som det skulle down stairs så att säga ;) haha



sv: jaa. Jag får som ingen känsla alls för vad det är för krabat i magen. Förra gången var vi så himla inne på att det var en pojke även fast vi inte kollade på ul. Har inte tänkt göra det nu heller.

Men jag har namnpanik nu redan! Haha .Tur kanske att det är ett par månader kvar.

2012-05-08 @ 08:00:23
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Emma

Usch jag har efterkontroll imorgon och bävar mig verkligen för att spreta med benen. Vafan, räcker väl att jag har visat upp härligheten en gång när ungen skulle ut..

2012-05-08 @ 20:44:22
URL: http://wemmas.blogg.se/
Postat av: Lisa m

Sv Julia: Ja man vart ju lite orolig :D



Sv Emma: Det är inte så trevligt men men, what to do? :D

2012-05-11 @ 23:21:10
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0