Alla hjärtans dag.

Vi firar ju inte men ett sms fick jag av min älskling i af :-) Jag tänkte köpa en lite present till honom men visste att han aldrig skulle få för sig att göra så mot mig så jag sket i det, haha. Hoppades in i det sista att han skulle ge mig något, typ nån hjärtformad nalle eller nått..men näe :-( buhuhuhuhuhuuu.

Jag hade tänkt göra en del på stan idag men jag glömde. Mitt minne är sjukt dåligt!!! Väldigt irriterande faktiskt. En del kan inte tro att man kan glömma saker som jag faktiskt glömmer bort. Här för nån dag sen ringde jag ett samtal 12:43 men dom hade lunchstängt till 12:45. Jag tänkte att jag ska minsann ringa prick 12:45 när dom öppnar igen. Tror ni jag kom ihåg det? Nå nä! Jag mindes det i kanske 30sek sen var det som bortblåst och en kvart senare kom jag på att jag ju skulle ringa. Mm..me and my brain.

Imorgon är det ju planerat att lillen ska åka till byn till mommo och vara där helgen men idag bröt jag ihop litegrann. Halv sju åkte jag till systemet och i samma veva ringde syrran att hon och ungarna skulle käka på thai, jag tänkte att jag följer med dom, Charlie brukar ungefär aldrig somna när han är med sin pappa när jag åkt iväg så där. Jag ville söva honom nu så här kvällen innan han reser iväg. Men såklart hade han somnat typ 10 min innan jag kom hem!

Jag kände hur ångesten började komma. Klump i magen och jag började må riktigt dåligt. Jag for och solade och jag bara bölade och bölade (haha hoppas ingen hörde mig!) och kände att jag inte kan vara så länge utan min lilla älskling. Men samtidigt som jag vill (observera VILL och inte BEHÖVER!) ha den där tiden för mig själv för jag vet att det skulle göra gott, bara ladda upp batterierna ordentligt och få ny energi.

Jag ringde syrran N och bölade lite till över min ångest och hon är ledig imorgon och börjar först 15 på lördag så hon kunde vara med Charlie om jag inte kör honom till mtj. Det kändes bättre men jag ringde mamma också och hon sa att jag skulle göra det hjärtat säger. Nu känns det bra när jag pratat med dom men jag har ännu inte bestämt mig för hur vi ska göra. Beslutsångest!
Sen när det är lång väg att köra och så tänker jag att något ska hända, så jag får ännu mera ångest.

Jag vet ju att Tjalle kommer ha det jätte bra hos sin mommo, det är inte det.
Hon var i stan idag och när Charlie såg henne så blev han helt ställd och ville bara vara i hennes famn och myste i hennes famn. Jag blir så varm i hjärtat av att se deras relation och se hur mycket han älskar sin mommo.

Vi får se hur det blir, ska bestämma mig innan jag somnar.

God natt!
(Bilder från dagen som passerat)


Kommentarer
Postat av: mommo

nååå så söt han är gullingen, spännande o se om Charlie dyker upp idag fredag ääller :)

2013-02-15 @ 11:13:25
URL: http://gwm.blogg.se/
Postat av: Miaa

Jag höll ut och sa ingenting till guben att det ens var Alla hjärtans dag, han fick upptäcka det själv på fejjan samma dag :)

Det är så jobbigt det där just när man ska lämna dom, tänk om, tänk om men när det väl är gjort käns det bättre. Huhu nu kommer jag säkert ha massor att läsa, har inte läst bloggar på evigheter :)

2013-02-15 @ 12:24:31
URL: http://miamakaron.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hoff jag har också tänkt att det hade varit bra att lämna max till mommo/moffa/fammo/faffa nån helg men jag får så himla ont i magen och hjärtat av att tänka på det.. vad gör man då ? utan barn alltså? Känns ju jätte hemskt att inte få vakna upp och se en glad filur som står i sängen och flinar mot en :) Fast det är ju bara nyttigt att man har lite ensamtid också, både för sig själv och att man får göra något eller bara vara med sin kille!Förstår helt din ångest! vi måste nog också försöka..snart...längre fram;)

2013-02-15 @ 17:36:12
URL: http://stridsmanl.blogg.se
Postat av: Lisa m

Sv mamma: vi kom ju idag ist :-)

Sv miaa: ja jag väntade också så T fick komma på det själv :p nu när jag bara lämnade till nina på em och kom tillbaka redan vid lunch så kändes det inte alls lika hemskt. Sen när jag var onykter gjorde nog saken lättare, då slapp man bli överdrivet nojig just när man lägger sig kan jag tänka mig :) haha jag har också missat maaaasssa läsning men är i blogg period nu och ska också bättra mig på att läsa andras bloggar :)

Sv Lisa: Nu blev det bara en natt hos moster för honom och jag lämnade sent och hämtade tidigt och alldeles lagomt tyckte jag. Direkt jag vaknat till så saknade jag honom och gick till honom så fort jag klätt på mig å så, haha :) att lämna en hel helg var tydligen inte aktuellt ännu, det får vänta ett tag till innan jag töjer så mycket på navelsträngen :D Sen hade det vart hemskt om han hade vart i byn och jag i stan som planerat :S för långt bort! Jag hade dött. Nu var vi i samma stad och det gjorde nog saken lättare. När du är redo som rekomenderar jag att börja med en natt och att ni är på samma ort, ha gärna lite alkohol i blodet så du somnar snabbt och smärtfritt på kvällen :D kan ju vara bra att prova så man vet att det funkar bra ifall man nångång akut måste lämna barnet nånstans. Men max verkar ju också vara en trygg bebis så det kommer nog gå bra, svårast är det nog för mamman :-) nu blev det långt!

2013-02-18 @ 01:21:57
URL: http://mcitalo.blogg.se
Postat av: Lisa m

Sv lisa igeeen: ja det är ju jätte skönt att bara få vara sig själv en stund, vad man nu ska göra med vem. Det behövs! Inte för att man inte vill vara med sitt barn, bara det att man vill bara vara med sig själv nångång också och bara behöva tänka på sina egna behov, om så bara för nån timme eller en dag, du förstår nog hur jag menar :)

2013-02-18 @ 01:26:04
URL: http://mcitalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0