Onsdag.

Hej dagboken.

Vi har redan hunnit vara ute idag. Redan, tänker ni och då säger jag, ja redan för vi brukar vara söliga och inte stressa på morgonen om vi inte har något planerat.

Strax innan 12 var vi hemma efter en liten tur med vagnen. Vi prommade till coop och öb innan klockan 10(!!!). Vädret var skönt men just när vi kom in kom solen fram, så typiskt :)

Charlie somnade typ 10 min innan vi kom hem och det passade bra så jag konkade upp vagnen och ut på balkongen. Verkligen guld att ha balkong! Lite tidig vila för honom men han sover än och vaknar nog snart.

Innan har vi alltid startat dagen med att mysa i soffan med omma. Jag har glott lite tv/myst med lillen och Charlie har lekt. Slö morsan. Men nu har vi börjat med att vi äter frulle direkt vi kramats klart i sängen så hinner man med mycket mer än att slöa 1-2 timmar i soffan. Och vissa gånger har jag vart så trött så jag t om somnat på soffan! Visst är jag hemsk.. Men sen han var bebis har jag vart noga med att vi tar det lugnt och har det mysigt på morgonen så att han inte behöver känna att något måste hända direkt man vaknat. Att man kan ta det lugnt både på morgonen och kvällen. Det är väl också något ett barn behöver lära sig, att kunna ta det lugnt också?

Ja och där när jag skrev det så vaknade Charlie från sin vila (vid 13 tiden) och jag har inte haft tid att skriva klart inlägget sen dess. Nu sover Tjalle, han somnade innan åtta och jag har städat här hemma så nu känns det lite fräscht i af. Det var smulor över HELA golvet och det är o-skönt.

Och en riktigt fet tvätt har vi lyckats dra över oss igen. Värre än någonsin tror jag faktiskt :/ Jag har vart helt sänkt flera kvällar nu på sista tiden och sen piggnat till sent på kvällen och verkligen inte orkat springa till tvättstugan. Är såå satans less på det! Men vet ni, snart har vi tvättmaskin igen och det kommer bli så underbart skönt! Kommer nog tvätta i tvättstugan nångång ändå när man t ex vill att något ska tvättas/torkas snabbt.

Nu till en annan sak. Igår kom Charlie bärandes på en bok och visade tydligt att han ville att jag skulle läsa den för honom. Jag blev såå glad och varm i hjärtat. Jag tycker man ska läsa för sina barn. Det har mamma alltid gjort och det kommer jag också att göra.

Jag började läsa för honom redan när han var 3 månader och gjorde det några ggr men det var så trist när man inte fick några reaktioner, hehe och nyligen har vi börjat med det igen och det tycker jag är kul och mysigt.

Nä nu ska jag dricka mitt te och kanske käka något, tja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0