Lördag, eller hur?

Jag har blivit besatt av Sardinien, det är en vacker (vad jag sett på bilder alltså) ö i Italien som jag verkligen vill åka till! Trist att det inte är varmt där i december för annars hade det blivit julfirande där. Men nästa gång jag tänker åka på utomlandsresa under sen vår, sommaren eller tidig höst då SKA jag dit.

Vi har ÄNTLIGEN börjat måla Charlies rum, imorgon lägger vi upp tapeten. Vi har målat första varvet för ett tag sen och väntar nu på att det ska torka så vi kan måla på det andra och sista varvet. Äntligen! Säger jag ännu en gång. Vi är för sega med mycket.

Lillen är med sin fammo och farfar, han vinkade glatt till oss när vi for. Där har han det så bra och riktigt kul. Dom leker med honom hela tiden och tar hand om honom så fint och bra och släpper inte honom med blicken en enda sekund verkar det som, sten koll :)

Det är så härligt att ha familjen som hjälper till med så mycket, speciellt när alla ställer upp att vara med Tjalle när det behövs.

Älskar att han har så många i sin närhet som älskar honom lika mycket som vi själva gör <3

Nu är det snart dax att börja måla igen.
Jag har lånat svärmors symaskin för att sy gardiner till alla rum förutom tv rummet, det är bara där vi har gardiner. Sloooow, i know! Får se hur gardinerna blir alltså, haha! Jag har inte sytt sen jag gick i karre skolan och var 14 år. Sydde bara massa buffar så kunskapen är inte allt för stor, inte min starkaste sida och intresset finns inte heller. Men hur svårt kan det va!? :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0