Natt.

Hej blogg.
Jag ligger redan i sängen men måste såklart surfa runt (uppdatera fejjan och insta 32 ggr/minut typ) tills klockan är tolv, min dead line. Nu dom senaste veckorna har det blivit ännu senare men min vanliga sov tid är vid tolv.

Det var så skönt dom första veckorna (typ 8-12 v) när Tjalle var nyfödd, då la jag mig redan vid 19-21 tiden, nästan jämt. Jag tror det delvis är därför jag klarat mig från att vara en supertrött och hängig morsa, sen så behöver jag kanske inte lika mkt sömn som andra och så har ju våran lille alltid sovit så bra. Tycker han varit som "tjorvigast" nu när han närmat sig 1-års dagen, men det är inte så konstigt när han lär sig så himla mycket just nu, för att inte tala om när han var sjuk under julen, då försvann ju det här med att han kunde somna själv för natten (med mig i sängen bredvid) och behövde inte väcka oss för att somna om själv ifall han vaknade på natten. När han var sjuk fick han sova mkt med oss och vi trivs ju med det men då är risken större att han vaknar oftare.

Tror också nu att han har en liten gnutta av separationsångest, inte mer om dagarna men på kvällen/natten känns det som att han velat kolla så att är kvar. Pappa får inte söva om, det ska vara jag! När jag behövt ta upp han från sängen så har han hållt om mig HÅRT med sin lilla arm om min hals och benen som klister runt min midja, har jag vart på väg att sätta ner honom håller han i ännu hårdare och börjar gråta. När jag skulle börja igen att "söva" honom i egen säng och jag sa till honom att han skulle somna där och jag skulle lägga honom i sin säng så höll han i mig, ordentligt och gnäller till.

Så det känns inte som att det är läge just nu att fortsätta med det. Jag vill ju inte att han ska känna så innan han somnar.

För nån kväll sen vaknade han, först var han jätte ledsen, det gick över och sen somnade han till några ggr, inte så där djupt men jag försökte gå några gånger och direkt jag rörde på mig så öppnade han ögonen och det kändes som att han inte kunde somna om ifall jag skulle försvinna från honom, lill hjärtat då.

Nu när han är helt frisk har han börjat sova normalt igen (dåligt att skriva upp det, så peppar peppar) och jag hoppas att det fortsätter så (så började han gnälla lite just, haha så typiskt men nappen hjälpte) och lite peppar peppar på det också.

Idag försökte försökte jag få honom att säga ost och han ansträngde sig såå och ut kom det "sssst" haha så gulligt. Ost är nämnligen något han ääälskar.

Nå joo sanoma sitten niiiin!

Natti natti!


Fönsterputsaren....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0