Ett försök till att blogga lite.

Hej min älskade blogg! 😘
Jag saknar dig väldigt mycket och ofta men tar mig inte tid till att fräscha upp dig nångång. Jag ser att jag fortfarande har några tappra läsare dagligen(!). Förvånande, med tanke på hur sällan jag skriver något nytt. Glädjande också förståss.

Jag älskar att skriva och saknar det väldigt mycket men jag känner att tiden inte riktigt finns för att prioritera denna blogg. Jag läser inte ens någon annans blogg längre. Bloggtiden är förbi? 

Men jag kan inte låta bli att skriva. Jag behöver skriva av mig! Så är det bara. Jag blir så (extra) snurrig när jag inte för över mina tankar till skrift. Jag är så glömsk. Jag glömmer allt möjligt. Jag har kommit på att jag MÅSTE skaffa mig en kalender/notebook där jag kan skriva ner alla små viktiga saker jag ska göra. Har jag t ex bestämt mig för att promenera minst 1h en dag så kan jag glömma bort det och komma ihåg det på kvällen när jag lagt mig. Juuuust jaa, jag skulle ju prompa idag. Hur kunde jag glömma det? Ååå jag skulle ju ringa det där otroligt viktiga samtalet, jag får göra det imorgon ist. Osv osv osv... Totalt hopplös! 

Kom ihåg nu Lisa att du måste skriva ner allt du ska göra under dagen. Månne hur jag kommer vara som 70-åring?

Annars flyter livet på. Mer eller mindre som vanligt. Mer mindre, kanske. 

Som vanligt hade jag behövt lägga mig men har som vanligt ingen lust med det. Nu kom jag på ännu en gång varför jag inte skriver här: för att mina inlägg alltid blir likadana.

Men för att kunna påminna mig själv om min egen livsfilosofi så behöver jag skriva, så jag inte glömmer bort det helt och hållet. Ni kan nog inte tro att det är möjligt men det är det visst också! Ni fattar INTE hur mycket tankar som snurrar i min hjärna dagligen, ni anar inte hur energikrävande det är. För mig är det jätteviktigt att alltid sortera mina tankar och filtrera bort massa med. Och enklaste och bästa sättet för mig är att skriva ner allt. Annars blir det så rörigt och grötigt i min hjärna och då blir det antingen stop eller kaos. Ni fattar säkert inte ens vad jag skriver om men det gör inget :) Min hjärna behöver helt enkelt hållas i ordning och reda för annars blir det stökigt och blir det stökigt så kommer jag inte fram. Ska jag från punkt A till D så fastnar jag troligast redan i B för att jag inte hållt det städat. SÅ! Nu får det räcka för idag, god natt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0